markroseboom.reismee.nl

Reisverslag Indonesie dag 9

En vandaag zijn we officieel op de helft van de reis aan belandt als we de vluchten er even afrekenen. Vandaag heb ik ook niet zo heel veel te vertellen aangezien het vandaag meer een reisdag was dan een echte doe-dag.

Gisteravond zijn we naar het Ramayana dansstuk met diner geweest. Was erg mooi om te zien. we hebben op het panorama terras gegeten met als achtergrond de volle maan en een verlichte Prambanan tempel. Zag er heel gaaf uit. Ook werden we vergezeld door tientallen vleermuizen die uiteraard 's avonds de lucht in gaan hier. Maar je hebt er geen hinder van,

Voor de mensen die een aantal maanden geleden het programma 'Wie is de Reisleider ? hebben gevolgd en daar Jamai hebben gezien, dit was de show waarin hij verkleed zijn eigen bekend maakte als nieuwe reisleider. Het is een typische Javaanse klederdracht show en als we heel eerlijk zijn hebben we geen moer van het hele verhaal begrepen. Toch is het leuk om te zien en op gegeven moment zetten ze de hele achterkant van het theater in vuur en vlam en dat is wel spectaculair. Of ik het nog eens zou bezoeken weet ik niet maar we hebben het toch maar weer gezien he !

Vanochtend was het ook weer vroeg dag aangezien we om half zeven de trein in moesten. De treinreis duurde 4 uur en daarna kan je meteen de bus weer in. Vandaag draait echt om verder door het laatste stuk Java komen en niet zo zeer om dingen bezoeken of zien.

Na een kwartiertje konden we wel weer uitstappen om in een chique hotel te lunchen wat allemaal weer prima verzorgd was hoor. Toch wilden we een beetje voort maken omdat het nog 3 uur rijden was naar Batu. Toch bleek het wel een mooie rit te worden. Je gaat dwars door de bergen naar de hoogste gebieden op Java. Je passeert sawa terassen en valleien vol pijnbomen en bamboe. Grote watervallen en rivieren stromen tussen dikke keien naar beneden en je kan goed zien dat dit het grootste bergengebied op het eiland is. Tussen door kregen we dan ook nog wel eens de tijd om even te stoppen en een kodak momentje te maken.

Gelukkig om iets over drieën reden we Batu binnen wat ook echt een bergdorp is. Het ligt tussen de bergen in gebouwd en het is hier ook een stukje koeler. Het hotel waar we nu verblijven is erg mooi, heb namelijk zelfs drie bedden op mijn kamer, maar het is slechts voor enkele uren omdat we vannacht om half 1 vertrekken om de Bromo vulkaan te beklimmen. En dan zal het grootste hoogtepunt van deze reis aanbreken. De zonsopgang aanschouwen vanaf de krater. Het belooft een helse klim te worden en we staan als groep samen sterk om het te doen, maar het wordt tanden er in zetten.

Overigens nog het laatste diarree nieuws. Ik besef me dat het niet steeds even lekker en fris klinkt om hierover te schrijven maar het zijn wel ongemakken die je mee maakt in een land als dit. Maar langzaam aan beginnen er wat mensen bij te trekken en daar mag ik mezelf sinds een uur geleden ook bij rekenen. De lokale medicijnen werken beter dan mijn eigen en dat is gunstig.

Meer heb ik op het moment niet te vertellen helaas. Vanaf de Bromo morgenochtend rijden we meteen door naar onze nieuwe bestemming waar we morgenmiddag zullen arriveren. Daarna kunnen we ons opfrissen en dan gaan we naar de plantages. Morgenavond gaan we helaas afscheid nemen van onze reisleider op Java want die dag erna gaan we als ik het goed heb doorreizen naar het godeneiland Bali.

lisette

Hey Mark,

Het is een beetje laat maar wou je nog bedanken voor de kaart voor mijn verjaardag :-)
Geniet nog van de vakantie want het begint nu op te schieten....
Groetjes lisette

Mariejan

Op dit moment ben je nog aan het genieten of klimmen op de vulkaan. Het zal wel een hele bijzondere ervaring zijn. Zuig alles naar binnen en sla het op. Zoiets zul je niet vaak meer mee maken? Geniet!