markroseboom.reismee.nl

Reisverslag Indonesie dag 16

Dag 16 van de reis al weer. De dag waarop ik kan zeggen 'wij met zijn tweeën' , in plaats van de hele groep. Mark en ik zijn met zijn tweeën over en de rest van de groep is vandaag weer richting Nederland vertrokken.

Gisteravond hebben we dan ook het afscheiddiner gehouden. Echter wel in twee verdeelde groepen maar voor de goede orde hadden we afgesproken na het eten nog samen te komen op het strand om daar een laatste drankje met elkaar te nuttigen.

Dit is dan ook gebeurd en onder een Javaans parasolletje, op zitzakken hebben we genoten van de heldere nacht vol sterren en het zeewater dat nog heerlijk raast en het strand op rolt. De golven lijken licht te geven door de weerkaatsing van de bewoonde wereld en het had het echte vakantiegevoel. Ook hebben we tot 12 uur afgeteld aangezien Olaf dan jarig zou zijn. We hebben dus op het strand voor hem gezongen en de laatste toast uitgebracht.

Vanochtend dan ook uitgeslapen en dan is het lekker om gewoon bij het zwembad neer te ploffen op je handdoekje en anderen te zien slepen met hun koffer in hun warme spijkerbroek. Het was vandaag de warmste dag tot nu toe en het was strak blauw hier.

Tegen 12 uur ben ik gaan omkleden en was het tijd om naar de lobby te gaan want om half 1 kwam de transfer voor de rest van de groep om hun naar het vliegveld te brengen. Mark en ik hebben hun allemaal een warm afscheid gegeven en we hebben ze dan uitgezwaaid. Zodra de bus uit het zicht was, was er ook een soort opluchting bij ons. Er waren wel wat spanningen in de groep de laatste dagen en opeens is die last weg. Wij met zijn tweeën kunnen het prima vinden en dus is het opeens een stuk meer ontspannen en als je even ergens geen zin in hebt hoeft het ook niet. We vinden het dan ook helemaal geen straf om deze laatste dagen zo door te brengen.

Na hun vertrek zijn we met de taxi richting Kuta gegaan waar we naar het Hard Rock cafe zijn gegaan. Iedere grote stad heeft er wel één en dus moet je er een keer binnen zijn geweest want het is een begrip. Hier in Bali hebben ze een kostuum van één van de Beatles en het was overigens ook goed eten daar.

Na het hard Rock cafe zijn we de stad nog even ingegaan om wat benodigde dingen te kopen. Doelgericht zijn we door de winkels gegaan en zo waren we een uurtje later klaar. Op dat moment hadden we allebei dezelfde ingeving en dat was een heerlijke ijskoffie drinken bij de starbucks. En zo geschiedde het dat we lekker aan een ijskoffie met hazelnootsmaak en gemalen Java chocalate beans zaten te genieten.

Daarna zijn we weer op zoek gegaan naar een taxi en dat was een leuke rit. De man sprak goed Engels en wou veel weten over het voetbal en waar we vandaan kwamen en wat we deden. Wij natuurlijk andersom ook vragen en zo werd het een leuk gesprek. Een leuk taxiritje en dat voor amper 5 euro !

Uiteraard kwamen we overhit aan in het hotel en dus meteen de zwembroek weer aan en het water in. Hier hebben we dan ook rond gedobberd tot de zon onder ging en nu schrijf ik mijn verslagje weer.

Vanavond gaan we in de stad in een leuk tentje wat eten en dan een apperatiefje aan het strand doen. Voetbal zit er voor ons niet in vanavond aangezien dat hier om kwartover drie vannacht begint en daar hebben we allebei niet de kracht voor om er voor op te staan. We horen het morgen wel bij het ontbijt. Maar ik hoop uiteraard het beste voor nederland. En overigens half Bali ook aangezien ze al hun rupiah's op Nederland vergokken.

Morgen wordt weer een echte luie vakantiedag. Nog een laatste dagje genieten van de zon en het strand. Misschien nog foto's schieten van al het moois hier in het hotel en me weer een beetje instellen op Nederland. Vrijdag begint de terugreis weer om vervolgens zaterdag weer terug te komen in mijn thuisland. Daarom morgen ook het laatste verslag voor 3 dagen tegelijk aangezien er 2 reisdagen bij zitten.

Ma

Nou nog heerlijk genieten met zn tweetjes, ik wens de rest van het gezelschap een goede vlucht naar Nederland. Ik zie jullie in gedachten al liggen daar op dat heerlijke strand , veel plezier samen :))

Aty

Leuk hoor Mark. Geniet van de laatste dagen, fijn dat je goed op kunt schieten met Mark. Je verhalen zijn in ieder geval super om te lezen.
Groetjes!

Marjo

Ha Mark,ik wens je nog een paar fijne dagen en een goede reis terug en tot gauw!

Janet

He Mark geniet nog van je laatste dagen daar en alvast een goede en veilige reis terug..Gr. Janet oja neem even wat van het mooie weer mee naar Nederland hi hi

Diana

Heeeey Mark,
wat kan je toch mooi schrijven(hebben we het nog noooit over gehad haha. Je had/hebt mooie reisverhalen verteld!

GENIET lekker van de laatste dagen.

See you soon...

Fransje

He Markie,
Geniet nog van je laatste heerlijke warme en luier vakantie dagen, straks begint het echte leven weer.
Groetjes...........

Marian

Heb je reisversklagen gelezen, erg mooi geschreven. Zo kon ik het allemaal weer ff terughalen. Geniet er nog maar even lekker van en wens jullie ook een goede terugreis. Onze terugreis is goed verlopen, zit nu lekker in het Nederlandse zonnetje in Arnhem.

Groetjes,
Marian